Dr. Slaine McGrath ne împărtășește abordarea sa de marketing prin intermediul rețelelor sociale în stomatologie.
Talentatul medic stomatolog cosmetic Dr. Slaine McGrath, care a obținut un loc de muncă la o clinică de top de pe Harley Street la doar doi ani după absolvire, s-a alăturat PodcastuluiDental Leader pentru a vorbi despre cum a devenit unul dintre cei mai proeminenți dentiști de pe Instagram.
Prav Solanki: Slaine, a fost în timpul perioadei în care ai lucrat la clinica Harley Street când ai început să faci marketing și să îți generezi un fel de pacienți proprii sau asta a fost mai târziu?
Dr. Slaine McGrath: Nu, asta a fost puțin mai târziu. Am început să lucrez la clinica Harley Street în 2015, dar a fost în jurul anului 2018 când am început să fac marketing pe rețelele de socializare. A început cu o asistentă [Kerry] care lucra cu mine la Ruh Dental. Ea era asistenta lui Andy McLean și începuse practic Instagram-ul lui Andy pentru el. Andy era cineva care spunea: “Ce este chestia asta cu Instagram?”, iar Kerry îl împingea spunându-i: “Trebuie să faci asta. Este un mod uimitor de marketing”. Și apoi cariera lui a luat avânt, și pe bună dreptate, pentru că este un dentist incredibil și are o mulțime de lucrări de arătat.
Dar cred că Kerry a ajutat la dezvoltarea ei pentru el și cu el. A început să îmi spună și mie: “Trebuie să începi Instagram”. Eram destul de nervoasă în legătură cu faptul că îmi expuneam munca. La vremea respectivă, mă ocupam foarte mult de stomatologie generală, poate că făcusem unul sau două cazuri cosmetice și, privind în urmă, nu sunt grozave. Eram destul de nervos în legătură cu criticile pe care le-aș fi primit din cauza faptului că aș fi postat poze cu dinți online și a faptului că cei mai mulți dintre cei care mă urmăreau erau doar prietenii mei și ar fi spus: “Ce faci postând poze cu dinți?”.
“Totul ține de modul în care îți tratezi și gestionezi pacienții și de modul în care le vorbești pacienților tăi.”
Am cedat în cele din urmă, Kerry m-a ajutat să-mi construiesc profilul de Instagram și a fost rapid modul în care a crescut. Cred că, la vremea respectivă, nu existau foarte mulți oameni care se ocupau de social media marketing. Acum, cred că spațiul în sine este destul de competitiv pentru că există o mulțime de oameni care îl fac, dar la vremea respectivă era destul de ușor de construit.
Cu cât postezi mai mult, cu atât mai mulți pacienți primești și cu atât mai mare este portofoliul pe care îl poți construi, ceea ce a fost lupta mea la început, deoarece nu aveam suficiente cazuri pe care să le postez. De aceea, postam aceleași lucruri la nesfârșit și la nesfârșit. Dar cu cât postezi mai multe, cu atât mai mulți oameni vin la tine și cu atât mai multe poze poți posta.
Payman Langroudi: Trebuie să îi acordăm credit lui Kerry în mod public aici, pentru că, așa cum spuneți, ea a ajutat. L-a ajutat pe Andy, te-a ajutat pe tine și apoi a dezvoltat și social media noastră. Kerry s-a ocupat de Instagram-ul Enlighten la început, când nu eram nicăieri, și a funcționat și pentru noi.
Ce sfat îi dai cuiva care începe să facă marketing în social media? Pentru că Enlighten organizează aceste evenimente Mini Smile Makeover, iar noi vorbim cu stomatologii de acolo și îi întrebăm: “Cine are un cont de Instagram pentru stomatologi?”. Foarte puțini au. Care este sfatul tău pentru cineva care este îngrijorat să înceapă? Lucrurile care cred că îi îngrijorează pe oameni sunt (a) “Ce va crede mătușa mea?” și (b) “Ce vor crede ceilalți dentiști?”. Cum ați trecut peste asta?
Dr. Slaine McGrath: Cred că persoanele apropiate sunt cele care te vor susține. Și trebuie să vă amintiți întotdeauna că aveți familia și prietenii care vă vor susține în acest sens. Cred că cele mai dure critici vin de la alți dentiști. Atâta timp cât ești încrezător în ceea ce ai postat și simți că ai făcut tot ce ai putut pentru acel pacient, atunci este foarte greu ca cineva să te critice.
Ei pot spune: “Bine, unghiul acela de linie nu este perfect”. Dar și ce dacă? Pentru că este o curbă de învățare pentru noi toți. Atâta timp cât știi că nu postezi cazul unui tânăr de 18 ani care avea nevoie de ortopedie și i-ai pus 20 de fațete din porțelan, știi că postezi cea mai bună lucrare a ta, atunci ce? Care este îngrijorarea? Cineva poate critica faptul că nu este perfect, dar știți, nimeni nu este perfect.
“Cu cât postezi mai multe, cu atât mai mulți pacienți primești și cu atât mai mare este portofoliul pe care ți-l poți construi.”
Payman Langroudi: Îmi amintesc că atunci când ai vorbit pentru noi la The Minimalist, îmi amintesc că ai abordat acest punct arătând fotografii ale muncii altor dentiști și ai spus: “Uite, vedeam munca doctorului Duval și a doctorului Apa și mă gândeam că nu sunt nici pe departe la fel de bun ca ei”. Dar apoi ați arătat aceste alte cazuri care primeau o mulțime de dragoste, iar noi toți am putut spune că nu erau cele mai bune cazuri. Și, într-un fel, poate că atunci v-ați gândit: “Ei bine, și eu pot face asta dacă acești oameni primesc dragoste”.
Dr. Slaine McGrath: Absolut. Acelea sunt cazurile cu gingii oribil de inflamate și calculi peste tot. Și au extras dinți pentru a pune fațete mai degrabă decât pentru ortodonție și oamenii tot spun: “Arată grozav”. Și tu te întrebi: “Păi, în ochii cui?”.
“Atâta timp cât ești încrezător în ceea ce ai postat și simți că ai făcut tot ce ai putut pentru acel pacient, atunci este foarte greu ca cineva să îl critice.”
Sfatul meu este să începi, pentru că și eu am simțit exact același lucru când am început; mă gândeam că voi primi atât de multe critici, dar atâta timp cât postezi cele mai bune lucrări și faci ceea ce trebuie pentru pacient, vei fi surprins de cât de puține critici vei primi.
Iar atunci când le primești, cred că trebuie fie să le ignori complet și să nu le lași să te afecteze, fie să le gestionezi corect și să nu începi o ceartă cu cineva doar pentru a-ți justifica punctul de vedere. Oamenii vor fi acolo să te trolleze și să te critice, pentru că așa este întotdeauna.
“Am fost destul de nervos în legătură cu criticile pe care le voi primi dacă voi posta poze cu dinți online.”
Prav Solanki: Există sfaturi sau sugestii atunci când comunicați cu pacienții prin intermediul rețelelor de socializare? Ați menționat cum ați trimite un mesaj vocal ca răspuns/răspuns unui pacient, ceea ce este bine pentru că vocea este mai rapidă decât degetele, așa că economisiți puțin timp, dar este și un pic mai personalizat. Ce ne puteți împărtăși în ceea ce privește implicarea cu ei și declanșarea unei conversații și a unui angajament, ce ne sfătuiți?
Dr. Slaine McGrath: Cred că asta ar depinde de tipul de pagină de social media pe care o aveți. Pentru mine, pe Instagram-ul meu, se bazează predominant pe muncă și întregul scop din spatele ei este doar de a aduce pacienții în scaun. Nu am niciun interes să fiu un influencer. Nu mă interesează pozele cu mine sau cu familia mea sau orice altceva, dar sunt foarte conștient de faptul că pacienții te cumpără ca persoană, nu ca stomatolog.
Acum, evident, acest lucru funcționează diferit pentru fiecare, pentru că, de exemplu, dacă îl luăm pe Dr. Andy McLean, cu Instagram, nu cred că există nici măcar o singură fotografie cu el pe el. Sau dacă este, este el într-un colț al clinicii undeva. Este foarte mult doar despre dinți, iar pozele sale înainte și după sunt atât de uimitoare încât este grozav și așa funcționează pentru el.
În ceea ce mă privește, cred că am o pagină puțin mai personală, așa că postez poze cu familia mea, doar pentru că oamenii se implică în asta și cred că oamenii aproape că se leagă de tine prin asta. Pentru mine, cred că este foarte important să am acea notă personală. Dacă un pacient mă contactează, de obicei nu spune doar “Bună, aș vrea să mă programez”. Este vorba de câteva întrebări și cred că te cumpără ca persoană și nu doar ca dentist. Eu le răspund, uneori va fi un mesaj dactilografiat dacă este doar un răspuns rapid, dar întotdeauna va fi din partea mea și destul de personal.
Dacă este o întrebare mai lungă, mai complexă, atunci o voi trimite sub formă de video sau ca o notă vocală. Știu că Dr. Affan le trimitea tuturor pacienților săi răspunsuri video, pentru că ei știu că ți-ai făcut timp să le trimiți asta și arăți puțin diferit dacă nu vine doar de la recepționeră sau de la coordonatorul de tratament. Ei știu că este sfatul tău și că vine de la tine.
Cred că este bine să aveți o notă vocală sau un video sau ceva de genul acesta în care să spuneți, știți, acesta este tariful meu de consultație, acesta este momentul în care sunt disponibil pentru a vă vedea și acesta este ceea ce vom face pentru dumneavoastră la prima vizită. Ei știu exact ce se întâmplă înainte de a intra pe ușă și nu există niciodată nicio dramă în clinică.
Payman Langroudi: Care este cel mai bun sfat pe care l-ați primit vreodată?
Dr. Slaine McGrath: Cred că nu are nimic de-a face cu stomatologia clinică și cred că totul ține de modul în care îți tratezi și gestionezi pacienții și de modul în care le vorbești pacienților tăi. Pentru că eu cred că pacienții pleacă mulțumiți dacă au fost tratați bine și s-ar putea să se întoarcă la dumneavoastră și să vă spună: “Știți ceva? Adevărul acesta nu este chiar așa cum aș vrea eu să fie. Vreau să îl schimbi”. Dar atâta timp cât ești cu adevărat înțelegător și ești empatic cu ei, vei reveni de câte ori vor dori pentru a-și aduce dinții la locul perfect.
În schimb, cred că, dacă există un fel de relație de dușmănie sau ostilitate între tine și pacient, acesta este mult mai înclinat să facă o plângere și va fi mult mai dificil pentru tine decât pentru cineva cu care te-ai înțeles. Așadar, cred că a da dovadă de empatie este probabil cel mai bun sfat pe care l-aș fi primit.
Dacă doriți să ascultați acest episod al podcastului, click aici.
Sursa: enlightensmiles.com