Urmărindu-mi pasiunea pentru stomatologia cosmetică.
Creșterea stomatologiei cosmetice a fost fenomenală în ultimii ani. Această cerere crescută poate fi atribuită unui număr de factori, inclusiv social media, celebrități influente și o creștere generală a gradului de conștientizare a pacienților cu privire la diferitele proceduri care pot fi oferite. Stomatologia cosmetică poate fi definită ca “modificări sau tratamente menite să restabilească sau să îmbunătățească aspectul unei persoane” (Morley et al, 1999). Furnizarea unui astfel de tratament se leagă de cererea crescută de estetică facială și de alte proceduri cosmetice. Un alt motiv posibil este reprezentat de progresul în stomatologia minim invazivă și fără durere, care a deschis un grup mai mare de pacienți eligibili. Pentru a spune mai simplu, stomatologia nu mai este la fel de înfricoșătoare ca pe vremuri!
După ce am absolvit facultatea de medicină dentară, mi-am dat seama rapid că mai aveam multe de învățat. Stomatologia cosmetică nu este un aspect care să fie abordat pe larg la nivel de licență. Drept urmare, am descoperit un domeniu cu totul nou, pe care am considerat că merită explorat în continuare. Ceea ce m-a interesat cel mai mult a fost latura tehnică și artistică implicată în tratamentele cosmetice. În ultimii doi ani, am avut norocul de a lucra la prestigiosul Harley Street Dental Studio (HSDS). Acest lucru mi-a oferit posibilitatea de a mă confrunta cu cazuri mai complexe, ceea ce, la rândul său, a accelerat dezvoltarea mea în acest domeniu. Aș dori să vă împărtășesc câteva dintre experiențele și sfaturile mele și sper că pot inspira și alți dentiști pasionați de a urma o cale profesională similară.
Participați la cât mai multe cursuri și prelegeri!
Un lucru este cert… educația postuniversitară m-a ținut adânc în descoperit de cont încă de când am absolvit în 2011. De îndată ce cred că am terminat, apare o altă prelegere sau un alt curs și parcă nu pot rezista. Fie că este vorba de un curs de compozit al renumitului Newton Fahl sau de o diplomă în implantologie, vă asigur că nimic nu este ieftin în stomatologie. Cu toate acestea, am foarte puține regrete! Fără participarea la aceste cursuri, nu ar fi fost posibil să ofer o lucrare dentară care să corespundă standardelor unui cabinet stomatologic de înaltă clasă precum Harley Street Dental Studio.
În calitate de formator al Dental Foundation Trainer pentru decanatul din Londra, constat că aproape toți dentiștii noi se luptă cu planificarea tratamentului. Un cabinet precum HSDS diferă foarte mult de un cabinet stomatologic generalist. Majoritatea pacienților se prezintă pentru o consultație specifică. Pentru majoritatea evaluărilor vi se cere să vă ocupați de multe aspecte diferite ale stomatologiei, pentru care este importantă o cunoaștere cel puțin moderată a fiecărei specialități. Din acest motiv, merită să participați la cursuri în cât mai multe domenii pentru a vă asigura că sunteți la zi. Acum, bineînțeles, nu se poate nega rolul experienței! Cu toate acestea, puteți scurta timpul necesar pentru a învăța diferite abilități văzând succesele și eșecurile altora.
Cursurile și conferințele au un al doilea scop. Acestea sunt unul dintre singurele momente în care veți avea ocazia să vă întâlniți și să faceți networking cu dentiști din afara cercului dumneavoastră zilnic de prieteni și colegi. Acest lucru vă permite să vă extindeți rețeaua și să învățați de la alte persoane care gândesc la fel.
Pentru a economisi bani, încercați să identificați cele mai recente tendințe în stomatologie. Închipuiți stomatologia viitorului și continuați să vă perfecționați în aceste domenii. Printre subiectele actuale de actualitate se numără, de exemplu, stomatologia digitală și lipirea cu materiale compozite. Cabinete precum HSDS investesc rapid în noi scanere 3D de ultimă generație și își orientează marketingul către tendințele în creștere. Este important să vă țineți la curent cu această mișcare. Nu prea are rost să participați la un curs despre proteze dentare complete când ați putea folosi aceiași bani pentru a participa la un curs despre scanarea digitală.
Acest lucru mă aduce rapid la…Nu contează ce știi, ci pe cine cunoști!
Pentru a reuși, este vital să relaționezi cu alți colegi, tehnicieni și dentiști. Primul meu loc de muncă pe Harley Street a fost prin recomandare. În timp ce actualul meu loc de muncă de pe Harley Street a venit datorită faptului că am păstrat legătura cu persoanele potrivite. Sfatul meu ar fi să vă înconjurați de oamenii pe care ați dori să îi imitați. Acest lucru ar putea fi prin păstrarea legăturii cu foștii colegi de clasă, participarea la evenimente și conferințe stomatologice sau prin cunoașterea oamenilor prin intermediul rețelelor de socializare.
Social Media și marketing – Dacă nu ai cont de Instagram nu exiști…?
Spun acest lucru cu prudență, deoarece știu că există mulți dentiști de succes care nu au postat niciodată pe Instagram! Personal, lucrez la pagina mea de Instagram de câțiva ani. Dacă ai un cont, știi cât de greu este să îți crești numărul de urmăritori. Eu însumi încă încerc să stăpânesc acest domeniu. Guru din social media, precum Michael Apa, au dovedit cât de puternic poate fi acest instrument de marketing, însă social media necesită mult angajament. Postarea pe internet îmi vine mai puțin natural, dar am fost nevoit să îmbrățișez totuși această cultură (deși aș putea posta ceva mai des).
Numai săptămâna trecută am văzut doi pacienți noi, ambii făcuseră deja cercetări despre mine pe Google și dăduseră peste pagina mea de Instagram. Când i-am rugat să-mi verifice activitatea pe Instagram, mi-a răspuns: “Am făcut-o deja și de aceea am decis să vin să vă văd”. Nu există nicio îndoială, Instagram a devenit o formă de portofoliu online. Le cer în mod obișnuit pacienților de la programările pentru consultații să mă urmărească și să se uite la munca mea, este o modalitate excelentă de a face ca un pacient să te cunoască înainte de a se întoarce pentru următoarea programare dentară.
Marketingul este o abilitate care este rareori abordată la școala dentară și este ceva cu care am fost introdus în timp ce lucrez pe Harley Street. Nu există nicio îndoială că un marketing bun poate face ca o companie să se dezvolte, dar fără un produs bun, profesioniști cu experiență și un etos de echipă, progresul va fi mic. Cabinetele stomatologice de succes se bazează pe un marketing eficient. Când ați trecut vreodată dincolo de primele căutări pe Google? Dacă aveți un anumit domeniu care vă place, ar trebui să luați în considerare posibilitatea de a discuta cu angajatorul dvs. cu privire la posibilitatea de a avea o pagină despre acest lucru pe site-ul dvs. web. Majoritatea pacienților pe care îi văd la HSDS au răsfoit galeria de imagini de pe site-ul nostru web și sunt conștienți de serviciile pe care le oferim. Dacă cabinetul dumneavoastră nu are un site web, vă recomand cu tărie să vă creați unul propriu. Recent, am vorbit cu unul dintre cei mai importanți designeri de site-uri web dentare care m-a informat că au observat o creștere a interesului din partea dentiștilor asociați.
În plus față de toate cele de mai sus, am constatat că angajatorii caută acum dentiști care sunt pricepuți la tehnologie și care au o prezență în social media. La urma urmei, ce angajator nu și-ar dori un pic de marketing gratuit și o prezență online suplimentară?
Iată sfaturile mele de top pentru oricine începe:
- Petreceți câteva săptămâni sau luni pentru a aduna un număr de cazuri pe care să le postați
- Încercați să mențineți un flux destul de constant de postări
- # MULT!
- Luați în considerare posibilitatea de a angaja pe cineva care să vă gestioneze contul
- Participați la un curs de fotografie
Este important să profitați la maximum de marketingul gratuit și să fiți oportunist acolo unde este posibil. Îmi amintesc când echipa de la Enlighten a venit la HSDS pentru a face câteva filmări pentru conținutul lor promoțional. Eram disperată să intru în acțiune! Am intrat în cabinetul în care se filmau și, spre încântarea mea, m-au întrebat dacă vreau să mă implic. De la această întâlnire inițială, am avut plăcerea de a avea alte oportunități de marketing și de a scrie pe blog pentru companie.
În calitate de tânăr dentist, nu vă fie teamă să faceți stomatologie!
În calitate de medic dentist care profesează în Marea Britanie, sunt pe deplin conștient de riscul de litigii, în special atunci când efectuez proceduri cosmetice elective. Cu toate acestea, nu putem ignora dorința emergentă de a avea dinți mai albi și mai uniformi, motiv pentru care “stomatologia cosmetică etică” este un subiect de actualitate. Acum trebuie să subliniez faptul că trebuie să practicați întotdeauna în limitele competenței dumneavoastră clinice. Cu toate acestea, uneori va trebui, în mod inevitabil, să vă aventurați ușor dincolo de zona de confort pentru a excela. Acest lucru NU este o crimă! Am constatat că mentoratul este deosebit de util. Îmi amintesc că am apelat la serviciile unui mentor atunci când am plasat primul meu implant anterior. Nivelul de încredere pe care mi l-a dat acest lucru a depășit orice prelegere sau curs și m-a ajutat cu adevărat în drumul meu spre plasarea mai multor implanturi dentare.
Nu există un sentiment mai frumos decât acela de a-ți depăși propriile așteptări. Nu voi uita niciodată primul meu caz de fațetare de zece unități. Tratam pacientul de mai mulți ani și stabilisem o relație foarte bună. O văzusem deseori pentru lucrări dentare de urgență, pentru a repara dinți sparți și obturații, dar, din păcate, tratamentele dentare de pe dinții ei fuseseră efectuate de-a lungul mai multor ani la o serie de dentiști și, sincer, fiecare dinte părea să aibă o culoare diferită. După ce am participat la cursul de un an de la Advanced Dental Seminars Aesthetic and Restorative, eram plin de încredere! Am sfătuit-o pe pacientă că îndepărtarea tuturor obturațiilor vechi, pătate și cu scurgeri, precum și a dinților sparți și fixarea lor cu un set de dinți din porțelan nu numai că i-ar îmbunătăți zâmbetul, dar i-ar îmbunătăți drastic și sănătatea dentară.
Pacienta a plecat să se gândească la asta. Două zile mai târziu, m-a contactat și mi-a spus că vrea să meargă mai departe și că vrea să o facă înainte de nunta ei, care era peste câteva săptămâni. Ca să înrăutățim situația, se apropia Crăciunul, ceea ce însemna că nu mai aveam loc de erori. Refacerea lucrării ar fi însemnat că dinții nu ar fi fost gata la timp pentru ziua cea mare.
După o serie de nopți nedormite, cazul a fost finalizat la perfecție. Nu a existat un sentiment mai plăcut decât acela de a primi un e-mail de mulțumire din partea pacientei și de a vedea fotografiile de la nuntă.
Stomatologia este o profesie în continuă evoluție. Odată cu progresele tehnologice și cu platforme precum Facebook și Instagram, tânăra generație de dentiști trebuie să fie mereu în formă pentru a rămâne în fața concurenței și pentru a se remarca.
Referințe
Morley, J., 1999. Rolul stomatologiei cosmetice în restaurarea unui aspect tineresc. The Journal of the American Dental Association, 130(8), pp.1166-1172.
Sursa: enlightensmiles.com